Noví sa naučia, ostrieľaní sa zdokonalia

img
  • JUDr. Jozef Štora, LL.M., MBA
  • “Vzdelanie slúži na zlepšenie života druhých a zanechaní tak vašej komunity a sveta lepším miestom, ako ste ho našli.” – Marian Wright Edelman


    Podujatie sa začalo 1.2.2023

    6 prednášajúcich na 15 stretnutiach....

     

    Určenie a účel podujatia
    Podujatie je určené pre technických správcov bytových domov, resp. každého, koho náplňou práce je prijímanie a realizácia požiadaviek vlastníkov bytov a nebytových priestorov a ich administratívne spracovanie. Svoje témy tak na podujatí nájdu aj pracovníci klientskeho centra alebo spracovania ekonomiky a účtovníctva bytových domov, aj keď z veľkej časti len okrajovo. Súčasťou každej prednášky je workshop s vopred známou témou, na ktorej je možné riešiť aj otázky z reálnej praxe každého účastníka. Účelom je pripraviť účastníkov na samostatnú prácu technika resp. technického správcu bez ohľadu na jeho doterajšie teoretické vedomosti alebo praktické skúsenosti v takom rozsahu, aby minimalizoval nedostatky v práci z oblasti posudzovania súladu a zosúlaďovania agendy bytových domov s platným znením zákonov. Čo všetku budú mať možnosť naučiť sa?


    -    efektívne poznať zákonné princípy správy pre rýchlo orientáciu v probléme,
    -    efektívne hľadať najsprávnejšie riešenia a zosúlaďovať požiadavky vlastníkov s legislatívnym rámcom práv a povinností,
    -    logicky a rýchlo uvažovať v intenciách zákona o bytoch,
    -    správne názvoslovie a praktické vyjadrovanie pre zabránenie nesprávnej interpretácii ich komunikácie,
    -    koncipovať správne komunikáciu s vlastníkmi,
    -    pripravovať nespochybniteľné znenia napríklad pri otázkach hlasovania,
    -    poznať a používať prostriedky obrany proti neoprávnenému obviňovaniu vlastníkmi,
    -    spoznajú alternatívy pri riešení sporov a mediáciu,
    -    a množstvo iných zručností.

     

    Trvanie a priebeh
    Podujatie bude prebiehať len jeden krát do týždňa v čase od 13:00 do 16:00, pričom bude tematicky členené na 2 hodiny prednášky a 1 hodinu workshopu. Predpokladaný počet stretnutí bude v rozsahu 10 – 15 podľa rýchlosti, akou sa budú realizovať jednotlivé témy podujatia. Účelom nebude urobiť to rýchlo, ale dobre. Celý cyklus bude vyhodnotený porovnaním prvotných a záverečných schopností a vedomostí účastníkov. O absolvovaní dostanú absolventi certifikát. 

     

    Update 6.4.2023

    Máme za sebou už dve tretiny tohto skvelého podujatia. Účastníci sa veľa naučili, prešli rôznymi workshopmi, spravili si cvičenia a na praktických príkladoch si zdokonaľovali svoje zručnosti. Veľmi si však ceníme ich podnety, ktoré v rámci združenia spracujeme na problematické témy vo forme blogov, návodov, inštruktážnych videí a v neposlednom rade aj  výstupov pre náparvu legislatívneho stavu výkonu správy. Okrem prednášok na tému zákona o bytoch sa účastníci mali možnosť s JUDr. Barbarou Holíkovou porozprávať o viacerých témeach.

    1.    Aké druhy sporov sa pri správe najčastejšie vyskytujú
    2.    Je možné a účelné, aby si ich správca riešil svojpomocou?
    3.    Je záujmom advokáta dostať vec na súd?
    4.    Čo má advokát z toho ak vec na súd neodporučí a presvedčí klienta o upustení alebo mimosúdnom riešení?
    5.    Koľko času potrebuje advokát na prípravu podania?
    6.    Platí, že neodkladné opatrenie súd vydá vždy do 10 dní a koľko trvá konanie?
    7.    Možno očakávať že sa činnosť súdov zrýchli? 
    8.    Prečo má právny problém zvyčajne viac ako jednu možnosť podania?
    9.    Je hra na slovíčka naozaj taká podstatná a môže zlý text zmariť účel napríklad hlasovanie alebo vytvoriť priestor pre žalobu?
    10.    Dá sa vopred odhadnúť úspech v spore?
    11.    Čo je tarifná odmena a čo podielová?
    12.    Aká je zodpovednosť advokátov?

     

    Účastníci tiež absolvovali blok venovaný dodávateľom a špeciálne havarijným službám, ktoré okrem dodávok a bežných obchodných problémov musia riešiť aj život a majetok ohrozujúce stavy a bojovať často so zúfalstvom a občas aj so zlými emóciami. Dve najväčšie havarijné služby a zároveň dodávatelia inštalatérskych činnosti s účastníkmi diskutovali na rôzne témy.

    1.    Úlohy havarijnej služby
    -    Preventívny zásah
    -    Okamžitá oprava 
    -    Víkendové zásahy
    2.    Čo je účelom paušálu
    -    Je paušál predplatným?
    -    Dá sa to bez paušálu?
    3.    Dispečing a jeho úloha
    -    Bezplatné poradenstvo volajúcemu
    -    Ideálny rozsah informácií podaných dispečerom
    -    Je 24/7 naozaj 24/7?
    -    Dá sa výjazd odmietnuť?
    4.    Ako vyzerá pripravený výjazd
    -    Bežná výbava výjazdára
    -    Ako nabaliť vozidlo
    -    Máte so sebou naozaj všetko?
    5.    Prečo chodia často dvaja
    -    Jeden píše druhý číta
    -    Vyzuť sa či nie?
    -    Upratať po sebe či nie?
    6.    Rozdiel medzi spoločným a súkromným 
    -    Rozhoduje výjazdár?
    -    Ako riešiť omyl v určení po zásahu?
    7.    Kto to zaplatí
    -    Účtovanie voči vlastníkovi
    -    Účtovanie voči správcovi
    8.    Dodávateľ ako rukojemník nesúhlasu z trucu
    -    Schválenie faktúry za výjazd?
    -    Prenesenie platby za výjazd u vlastníka na správcu
    9.    Vzťahy so správcami, výhoda či nevýhoda havarijnej služby
    -    Aké vzťahy si havarijná služba urobí
    -    Má havarijná služba konkurenčnú výhodu pri plánovaných zákazkách?
    10.    Aký je ideálne spolupracujúci správca
    11.    Aká je ideálne pracujúca havarijná služba?

     

    Po ukončení podujatia pripojíme krátky videozostrih najzaujímavejších okamžikov.

    Prihláste sa nezáväzne už dnes na ďalšie podujatie EFEKTÍVNY SPRÁVCA 2024 odoslaním emailu na infolinka@podporaspravy.sk 
     

    AUTOR
    img

    Odporúčame

    Na tlačívách DOMUS - ANASOFT / SuSoft / Easy SVB, môžete si ich voľne stiahnuť vo formáte PDF na spodku stránky. Do 31.5. vlastníci obdržia vyúčtovanie nákladov za svoj byt alebo nebytový priestor v bytovom dome. Prvá vec, na ktorú im padnú oči a ktorú intenzívne hľadajú je jeho výsledok, teda či majú preplatok, alebo nedoplatok. Tie preplatkové zvyčajne neriešia, alebo sa k nim vrátia o pár dní. Pri tých s nedoplatkom však začína horúčkovité hľadanie príčin nedoplatku a čísla sa začínajú zlievať a prichádza problém s orientáciou vo vyúčtovaní. Takže kľud, nádych, začíname....

    Čítať viac

    Ako sme už dávnejšie avizovali, Vláda SR je zaviazaná najneskôr do 31.12.2024 implementovať elektronické hlasovanie do riadnej verzie zákona. Nejde však len o prepis pôvodného § 36f zákona 67/2020 Z.z., ale značne zmenenú úpravu apár noviniek. Využili sme teda príležitosť a v spolupráci s našimi členmi a odborníkmi v tejto oblasti, podali sme zásadné pripomienky k pripravovanému materiálu, a teda nie len z oblasti elektronického hlasovania. Veríme, že sa dočkáme ich zapracovania a tým aj zlepšenia a vyjasnenia vzťahov, práv a povinností správcov a vlastníkov. Bohužiaľ sme však zaregistrovali aj pripomienky niektorých iných organizácií, s ktorými nemožno vždy súhlasiť a je zjavné, že správu nikdy nevykonávali, inak by sa nesnažili správcom stažiť ich prácu a vlastníkom ubrať na ich právach.

    Čítať viac

    Ak ste spoločenstvo vlastníkov bytov a máte niekoho v pracovnom pomere, orgány či upratovačku, môžete dostať pomerne vysokú pokutu až 20.000,- Eur, ak nemáte zabezpečenú jednu z povinností každého zamestnávateľa. A či sa Vám to zdá akokoľvek absurdné, štát splnenie tejto povinnosti naozaj kontroluje.

    Čítať viac
    Cookies Detaily
    Táto webstránka používa súbory cookies

    Na prispôsobenie obsahu a reklám, poskytovanie funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Títo partneri môžu príslušné informácie skombinovať s ďalšími údajmi, ktoré ste im poskytli alebo ktoré od vás získali, keď ste používali ich služby.