Recenzia susedskej aplikácie "SPOLOČNÉ BÝVANIE"

  • img
  • img

Ak ste niekedy mali pocit, že agenda okolo správy Vášho bytu je na veľa miestach roztrúsená a začínate sa v nej strácať, nie je to Vaša vina. Moderná doba prináša moderné riešenia. Skúsili sme si za Vás aký je to pocit mať takmer všetko k dispozícii na jednom mieste.

V rámci recenzie sme sa pozreli bližšie na aplikáciu „Spoločné bývanie“, ktorá je dostupná cez internetový prehliadač.  Primárnym cieľom tejto aplikácie je zlepšovať život v komunitách vlastníkov bytov a nebytových priestorov. Tento cieľ sa snaží dosahovať poskytovaním informačných služieb vlastníkom, ktorí sa do aplikácie zapoja. Sekundárnym cieľom je komunikácia vlastníkov smerom k autoritám pri výkone správy, či už sú to zástupcovia vlastníkov, správcovia, alebo orgány spoločenstiev vlastníkov bytov. 


Aplikácia vie „žiť“ aj bez zapojenia správcu
Obrovskou výhodou tejto aplikácie je to, že môže byť prevádzkovaná vlastníkmi aj bez toho, že by sa do nej zapojil správca domu alebo spoločenstvo. Samozrejme potom niektoré jej funkcie, ako napríklad elektronické hlasovanie, sa nedajú využívať, ale aplikácia poskytuje dostatok funkcionalít aj bez komunikácie voči autoritám správy. Stáva sa tak najmä prenositeľnou, teda prípadným následným zapojením správcu alebo jeho zmenou neutrpí kontinuita informácií v aplikácii, užívateľ tak nestratí históriu ani kontakty.


Ako sa dostať do aplikácie
Na vstup do aplikácie postačuje pozývací email, alebo znalosť unikátneho kódu Vášho domu. Ďalší postup je jednoduchý, intuitívny, a vyžaduje len pár klikov.


Agendy v aplikácii a ich výhody a nevýhody
Aplikácia poskytuje viacero tematických okruhov, ktorých bližší popis nájdete v dokumente prevádzkovateľa aplikácie, ktorý je na stiahnutie na konci článku. Sú nimi:
a)    oznamy,
b)    nahlasovanie porúch,
c)    ankety,
d)    kontakty,
e)    elektronické hlasovanie,
f)    dlžníci,
g)    inteligentné merače,
h)    chat.

Na aplikácii sa nám veľmi páčilo premyslené nastavenie komunikácie a notifikácií. Veľmi vítame, že pri tvorbe aplikácie sa tvorca zamyslel nad tým, ako sa vysporiadať s náporom komunikácie a to v oboch smeroch. Aj z vlastnej skúsenosti vieme, že príliš mnoho SMS notifikácií alebo emailových upozornení na novinky sa stane skôr či neskôr doslova otravnou súčasťou aplikácie a užívateľ si má tendenciu ich všetky vypnúť alebo aplikáciu prestane používať na plno. Tým by ale jej zmysle utrpel a preto vývojári ponúkli kompletný manažment notifikácií, v ktorom si je možné nastaviť ako často budú prichádzať. Dokonca si užívateľ vie nastaviť, že bude dostávať len niektoré typy upozornení. 

Komunikáciu smerom k autoritám každý užívateľ privíta, nie vždy totiž má po ruke kontakty ktoré by potreboval na vybavenie svojich záležitostí. Či už ide o nahlásenie poruchy, alebo potrebu vyhlásenia ankety, či vybavenie požiadavky voči správcovi alebo orgánom spoločenstva. Na strane druhej  stojí človek, ktorý intenzívny sled informácií vníma rovnako negatívne ako bežný užívateľ, ale z logiky veci si nemôže dovoliť vypnúť prijímanie požiadaviek. Preto sa pri vývoji aplikácie opäť tvorca zamyslel a podľa nášho názoru veľmi dobre nastavil aj túto časť komunikácie. Bežný vlastník komunikuje svoje záležitosti voči zástupcovi vlastníkov či členovi rady SVB a ten potom požiadavky v rámci aplikácie tlmočí správcovi resp. predsedovi SVB. Tak je autorita chránená pred množstvom rovnakých správ na tú istú tému, keď napríklad haváriu v 100 bytovom dome má tendenciu nahlásiť väčšina vlastníkov a správcovi by prišlo pár desiatok správ. Čas potrebný na ich prečítanie zväčša stačí na vyriešenie havárie a teda takáto násobná komunikácia by bola kontraproduktívna. 


Výber rozsahu informácií vlastníkom
V aplikácii je potrebné vyzdvihnúť oddelenie dvoch informačných kanálov, ktoré vlastníkovi ako užívateľovi vytvorilo priestor na selekciu toho, ako hlboko chce byť vnorený do diania na dome. Môže si vybrať, či bude sledovať len nástenku, alebo čítať celodomový chat. 


Elektronické hlasovanie
Po zapojení správcu alebo SVB do aplikácie je možné okrem iného pomocou tejto aplikácie realizovať elektronické hlasovanie. Výhody takejto formy iste všetci poznajú, aplikácia ako pridanú hodnotu ponúka ešte naviac priebežné vyhodnocovanie hlasovania a čo je naozaj super, „masírovanie“ vlastníkov emailmi aby hlasovali, lebo hlasovanie sa už spustilo, lebo už beží dva týždne, lebo bude končiť. 


Čo nám ešte v aplikácii chýba?
V prvom rade aplikácia v mobile. Predsa len dobre usporiadaná aplikácia do mobilu je pohodlnejšia ako čokoľvek na webovom rozhraní. Vývojári sa však na túto tému vyjadrili, že aplikácia do mobilných zariadení je už v pláne. 


Celkové hodnotenie
Aplikácia „Spoločné bývanie“ nie je na trhu jediná. Jej prednosťou je však zameranie na komunitu a možnosť bežať bez zapojenia správcov, nakoľko ich ochotu na zapojenie sa do aplikácií tohto typu síce nie je možné paušalizovať, ale spravidla býva veľmi nízka. Aplikácia je univerzálna, nie je tematicky orientovaná len na jednu agendu, akou je napríklad teraz moderné a preferované elektronické hlasovanie, a poskytuje užívateľovi súbor funkcionalít, ktoré mu sprehľadnia a uľahčia život v bytovom dome. 
 

Ďalšie články z kategórie

Vybraná kategória

Ak by sme štatisticky hodnotili jeden celý rok a návrhy zmlúv od dodávateľov, zistili by sme, že až 96 % z nich je koncipovaných v režime Obchodného zákonníka. Napriek tomu, že zmluvu s dodávateľom podpisuje správca, koná tak v mene vlastníkov a teda spotrebiteľov. Ako pristupovať k návrhu podľa obchodného práva, ktoré je určené pre podnikateľské vzťahy a či vôbec je možné dohodnúť sa na režime zmluvných vzťahov podľa obchodného práva sa dočítate v tomto blogu.

Čítať viac

Strach zo zvyšovania ceny energií nás všetkých sprevádza už od leta 2022. Nakoniec však napriek enormnému celosvetovému nárastu ich cien vláda vytvorila sociálnu sieť regulácií a jednou z nich je aj regulácia energie na vykurovanie teda teplo a to aj v domových kotolniach. Navýšenie bude, ale báť sa ho väčšina Slovákov naozaj nemusí.

Čítať viac

Reklamácia tepla je s ohľadom na hodnotu v peniazoch najvážnejšou reklamáciou. Chyba vo vyúčtovaní tepla môže predstavovať u jednotlivcov stovky, dnes už aj tisíce €. Podmienkou úspešnej reklamácia však nie je nepodložený pocit a frustrácia až hnev z vysokej ceny tepla, ale podložená reklamácia s identifikáciou nesúladu alebo rozdielu, prípadne presné označenie chyby. Pred jej podaním sa treba riadne zamyslieť a skontrolovať vyúčtovanie podľa informácií v tomto blogu.

Čítať viac
Cookies Detaily
Táto webstránka používa súbory cookies

Na prispôsobenie obsahu a reklám, poskytovanie funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Títo partneri môžu príslušné informácie skombinovať s ďalšími údajmi, ktoré ste im poskytli alebo ktoré od vás získali, keď ste používali ich služby.